Posts Tagged ‘BBC’

BBC website down — silence suggests incompetence or external hacking

December 31, 2015

Here in Sweden the BBC websites are all down. At 0730 the radio sites (and iplayer) went down. Now 4 hours later even bbc news is down.

About 2 hours after the failures the BBC finally tweeted:

BBC down

BBC down

The comprehensive failure (seems to be worldwide) and the long silence about it (2 hours to acknowledge a problem and another 2 hours since) suggest that either

  1. the technical issue (and they admit to only one) is embarrassing (due to an internal cock-up), or
  2. it has been an external attack and they haven’t yet found the problem to be solved.

The only reason I’m posting this is because I need the radio on in the background and – as is usual for my statements – I will be very quickly proven wrong. I remain addicted to the BBC – in spite of all their biases and prejudices (which can anyway easily be discounted).

The very act of my posting this could be what solves BBC’s problems and brings them back before withdrawal symptoms set in!!


UPDATE: 2 minutes after posting this, the site was back!!!!!!!!!!!

Apparently a DDOS attack.


 

Even BBC admits that Arctic ice shows “modest growth”

December 15, 2014

I rely on the BBC for factual news and even consider their opinion pieces as being of high quality except when politically correct subjects are involved. Then the BBC always abides by the “politically correct” view. This actually is what the BBC’s alleged bias consists of; politically correct views which – by and large – tend to be left-leaning, “do-gooding”, self-righteous, sanctimonius views. They do sometimes ignore reports which do not support their “politically correct” memes. But if one makes allowance for the opinion bias, I find the BBC to be one of the most reliable disseminators of news.

The BBC is a strong adherent of the global warming orthodoxy. In the last two weeks they have published their share of alarmist reports in support of the Lima conference. Now that the Lima agreement is virtually devoid of any obligations they have joined the “politically correct” chorus that the Lima agreement is a good step towards Paris! So it is of significance when they start reporting observations – which have been reported for a long time elsewhere – that Arctic sea ice cover is increasing and is now at the same levels as the average for the last 3 decades.

Of course Antarctic sea ice cover is at the highest levels ever recorded (which gets little space at the BBC).

There is just no evidence that the poles are melting (any more than the variations seen normally).

BBCArctic sea ice may be more resilient than many observers recognise.

While global warming seems to have set the polar north on a path to floe-free summers, the latest data from Europe’s Cryosat mission suggests it may take a while yet to reach those conditions. The spacecraft observed 7,500 cu km of ice cover in October when the Arctic traditionally starts its post-summer freeze-up. This was only slightly down on 2013 when 8,800 cu km were recorded.

Two cool summers in a row have now allowed the pack to increase and then hold on to a good deal of its volume. And while the ice is still much reduced compared with the 20,000 cu km that used to stick around in the Octobers of the early 1980s, there is no evidence to indicate a collapse is imminent. …….

……… Indeed, Cryosat’s five-year October average now shows pretty stable volume – even modest growth (2014 is 12% above the five year-average).

“Climate” brainwashing at the BBC

January 12, 2014

I like BBC News. They are usually faster than CNN with breaking news though not as fast as the blogosphere. But they are generally very reliable for straight news. Their breadth and depth of coverage is – I think – unmatched by any other news organisation. Facts are well checked and the BBC serves as verification of news from the blogsosphere and other sources. For me they are a key “media of record” and the BBC is freely available. Together with Reuters (rather than AP) I think they are a vital part of the protections of “freedom” in today’s world.

But when it comes to opinion the BBC is inherently unsound. They always take the “politically correct” line. That the view from the left is usually over-represented in their opinions is no secret – and it is just a matter of fact that most “politically correct”  issues derive from the left of the political divide. And for such issues the BBC loses its impartiality.

That the BBC is – and has been – one of the high priests of the “global warming” faith is also no secret. That Roger Harrabin has been one of the high priests of the religion has also been rather obvious. But what is new is that the BBC has spent a great deal of money in brainwashing their journalists and presenters in the dogma of this new catholicism. And that Cardinal Harrabin – as has long been suspected – has had some commercial interests in the propagation of the religion within the BBC. A pensioner has apparently forced the BBC by means of the Freedom of Information Act into revealing how some of the brainwashing was carried out.

This report is from the Daily Mail  (which itself is more than a little biased) but is reasonably reliable as to fact as long as its “opinions” are discounted:

The BBC has spent tens of thousands of pounds over six years trying to keep secret an extraordinary ‘eco’ conference which has shaped its coverage of global warming. …. The controversial seminar was run by a body set up by the BBC’s own environment analyst Roger Harrabin and funded via a £67,000 grant from the then Labour government, which hoped to see its ‘line’ on climate change and other Third World issues promoted in BBC reporting.

At the event, in 2006, green activists and scientists – one of whom believes climate change is a bigger danger than global nuclear war  – lectured 28 of the Corporation’s most senior executives. 

A lobby group with close links to green campaigners, the International Broadcasting Trust (IBT), helped to arrange government funding for both the climate seminar  and other BBC seminars run by  Mr Harrabin – one of which was attended by then Labour Cabinet Minister Hilary Benn. Applying for money from Mr Benn’s Department for International Development (DFID), the IBT promised Ministers the seminars would influence programme content for years to come.

The BBC began its long legal battle to keep details of the conference secret after an amateur climate blogger spotted a passing reference to it in an official report. Tony Newbery, 69, from North Wales, asked for further disclosure under the Freedom of Information Act. The BBC’s resistance to revealing anything about its funding and the names of those present led to a protracted struggle in the Information Tribunal. The BBC has admitted it has spent more than £20,000 on barristers’ fees. However, the full cost of their legal battle is understood to be much higher.

In a written statement opposing disclosure in 2012, former BBC news chief and current director of BBC radio Helen Boaden, who attended the event, admitted: ‘In my view, the seminar had an impact on a broad range of BBC output.’ She said this included news reports by Mr Harrabin, and a three-part BBC  2 series presented by geologist Iain Stewart, who told viewers global warming was ‘truly scary’. According to Ms Boaden, ‘Editors and executives who attended were inspired to be more ambitious and creative in their editorial coverage of this slow-moving and complex issue.’ She claimed the seminar sought to  ‘identify where the main areas of debate lie’. However, there were no expert climate sceptics present. 

In an internal report, the IBT boasted that the seminars organised with Mr Harrabin had had ‘a significant impact on the BBC’s output’.

All four scientists present were strong advocates of the dangers posed by global warming. They were led by Lord May, former president of the Royal Society, who, though not a climate expert, has argued that warming is a greater threat than nuclear war. Other non-BBC staff who attended included Blake Lee-Harwood, head of campaigns at Greenpeace, John Ashton from the powerful green lobby group E3G, Andrew Simms of the New Economics Foundation, who argued there were only 100 months left to save the planet through radical emissions cuts, and Ashok Sinha of Stop Climate Chaos.

Mr Harrabin was the seminar’s principal organiser. He ran it through the Cambridge Media Environment Programme, an outfit he set up with Open University lecturer Joe Smith. …… by teaming up with the IBT,  an avowed lobby group trying to influence coverage, and accepting government funds when Labour was advocating radical policies to combat global warming, Mr Harrabin exposed himself to the charge he could be compromising the Corporation’s impartiality. During the legal battle, the BBC tried to airbrush both the IBT and its approach to the Government for funding from the record. Submissions and witness statements made no mention of it. …. 

David Rose comments:

Last week was a big one for weather news: the storms and floods in Britain, and the end of the bizarre saga which saw the Akademik Shokalskiy, the ship carrying climate scientists, tourists and a BBC reporter to inspect the ravages of global warming, trapped in Antarctic ice.

In both cases, the BBC stuck closely to its skewed, climate alarmist agenda. ……. 

Finally, the BBC begins to get it, and maybe even the Washington Post

September 24, 2013

From the BBC 10 o’clock News on September 23rd

BBC News 23rd September

BBC News 23rd September

Washington Post September 23rd

Antarctic sea ice hit 35-year record high Saturday

The comments are quite entertaining as well.

I am not getting my hopes up but little shoots of sanity are always welcome.

India tops the list of Olympics underachievers

August 14, 2012

London 2012  has been a fantastic Olympics – the Bolt Games – notwithstanding a fairly pathetic closing ceremony.

The BBC with the help of Meghan Busse from the Kellogg School of Management at Northwestern University in the US has produced a table of the underachieving and overachieving nations (based on population and GDP).

The top-10 list of countries that won most Olympic medals barely changed between 2008 and 2012. The top four – US, China, Russia, UK – were identical. Just one country dropped out – Ukraine – which was replaced by Japan. But which countries did better or worse than we should have expected?

Before the Games started, BBC Radio’s More or Less programme decided to level the statistical playing field by working out how many medals nations could expect to win based on population and GDP alone.

“If you use those predictions as a kind of benchmark, then you can ask the question, who’s done well and not so well relative to that prediction – who won more medals than they should have, and who won fewer,” says Meghan Busse from the Kellogg School of Management at Northwestern University in the US, who helped with the sums.

THE ALTERNATIVE MEDAL TABLE

“the objective impartial (ho ho) BBC that we are” – Alex Kirby BBC environmental correspondent

November 24, 2011

As if the lopsided reporting by Roger Harrabin and Richard Black was not bad enough, the email exchange between Phil Jones  and Alex Kirby of the BBC  puts the BBC’s “impartiality” about global warming firmly in the dock.

Incidentally Kirby’s publicity blurb has this to say about him:

Alex has no scientific education, and is convinced that the widespread distrust and misunderstanding of scientists in industrial societies is a threat to human development.

Alex Kirby

WUWT:

Climategate 2.0 email 4894.txt shows just what Alex Kirby of BBC thinks of climate skeptics as he conveys it to Dr. Phil Jones. Clearly, there an incestuous relationship between climate science and the BBC.

date: Wed Dec  8 08:25:30 2004
from: Phil Jones <p.jones@uea.xx.xx>
subject: RE: something on new online.
to: “Alex Kirby” <alex.kirby@bbc.xxx.xx> 

At 17:27 07/12/2004, you wrote: 

Yes, glad you stopped this — I was sent it too, and decided to
spike it without more ado as pure stream-of-consciousness rubbish. I can
well understand your unhappiness at our running the other piece. But we
are constantly being savaged by the loonies for not giving them any
coverage at all, especially as you say with the COP in the offing, and
being the objective impartial (ho ho) BBC that we are, there is an
expectation in some quarters that we will every now and then let them
say something. I hope though that the weight of our coverage makes it
clear that we think they are talking through their hats.
—–Original Message—–

Prof. Phil Jones
Climatic Research Unit

Another gem in the comments by FrancisT reveals that the BBC was in bed with the global warming fanatics but note that Kirby was considered to be not too expensive(!!??)

2011 Email #2403 (1)

Regarding ECF and a media person. You could try Alex Kirby if Roger Harrabin is not free. Joe Smith will have other contacts. The other possibility is for a European link, possibly via a German magazine. Finally, if we try, we could penetrate The Economist as I have contacts there.
2011 Email #3935 (1)

1. Media involvement. I would suggest Roger Harrabin might be a better (alternate?) invitee to Alex Kirby. Simon Torok has recently had contact with him about media coverage of Jo’berg and he is also on the Advisory Board of Tyndall.
2011 Email #4028 (1)

>> > > phone
>> > > > chat with Alex Kirby, BBC, some time before the conference, where we
>> may

2011 Email #4655 (1)

For more mainstream people, I agree that Alex Kirby would make a good job
and is probably first choice. He would certainly come cheaper than Humphreys

Roger Harrabin, BBC’s in-house global warming lobbyist has been at it since 1997

November 23, 2011
BBC journalist Roger Harrabin

Image via Wikipedia

I had posted earlier about the revelations that the BBC’s Roger Harrabin (with the help of his pal Joe Smith) had been acting as a mole within the BBC to lobby on behalf of the global warming orthodoxy in which he had a vested interest.

Well, it would seem that he gave up being an objective journalist and became a lobbyist some time ago. He has been lobbying hard since at least 1997. The CIES web page from August 18th, 2000:

Media & Environment Programme


Developed by Dr Joe Smith and Roger Harrabin (BBC Today Programme), the programme consists of a series of indepth seminars designed to broaden and deepen media thinking about global environmental change and sustainable development issues and to improve the academic and policy communities’ understanding of the setting and constraints of media reporting.

Programme co-directors:
Dr Joe Smith
Mr Roger Harrabin

Programme contact details:
Email: jhs125@cam.ac.uk or tel: +44 (0)1223 740135

Details of previous seminars:

The Changing Environmental Agenda – BBC Editors (1997)

Climate Change Meeting – senior editors (1997)

Reporting Sustainable Development:
The Challenge to the Media – BBC Editors (1997)

The Kyoto Outcome: Implications for UK Business (1997)

Reporting Sustainable Development:
The Challenge to the Media – BBC Editor’s Seminar (1998)

BBC has been just a lobby group for global warming since 2006

November 20, 2011
BBC journalist Roger Harrabin

The less than objective “reporting” on global warming from the BBC was always fairly obvious but the role of Roger Harrabin, one of its senior environmental correspondents in driving that policy is now becoming clear. Christopher Booker has a long article in The Telegraph:

The BBC’s hidden ‘warmist’ agenda is rapidly unravelling 

Since 2006, the BBC has relentlessly promoted the global warming orthodoxy as a pressure group in its own right.

The story of the BBC’s bias on global warming gets ever murkier. Last week there was quite a stir over a new report for the BBC Trust which criticised several programmes for having been improperly funded or sponsored by outside bodies. One, for instance, lauded the work of Envirotrade, a Mauritius-based firm cashing in on the global warming scare by selling “carbon offsets”, which it turned out had given the BBC money to make the programme. ……

….

The irony is, however, that just as the BBC adopted its new hard line on climate change, in the real world the story was beginning to shift. Ever more searching questions have come to be asked about the supposed “consensus” on man-made warming, and the BBC’s coverage has come to look ever more one-sidedly absurd.

Last week, even Richard Black, another BBC proselytiser for man-made warming, was gloomily having to reveal the conclusion of a new IPCC report: that, over the next few decades, “climate change signals are expected to be relatively small compared to natural climate variabilty”. In plain English, that means the great scare story is over. What a shame. But at what a price. …

Meanwhile the Daily Mail carries the following headline:

(Update! The Daily Mail article has been removed but has been reported here).

(Update 2! The Daily Mail article has now been restored)

BBC’s Mr Climate Change accepted £15,000 in grants from university rocked by global warning scandal

Alarmism is lucrative.

Supposedly unbiased programs at the BBC were sponsored for millions by vested interests!

November 15, 2011

Many supposedly unbiased, objective BBC documentary programs have been sponsored by vested interests.

Programs about development were sponsored by the Malaysian government to the tune of £17 million. During the Arab spring a program was sponsored by Mubarak’s government. Another program about climate change was sponsored by Envirotrade – a carbon trading company based safely for taxes in Mauritius.  The BBC’s alarmist bias about climate change is notorious but sponsorship by organisations making millions from carbon trading goes a long way to explaining their “objectivity”. The broadcasting regulator, Ofcom, is to investigate.

One media company which made partisan programs for the BBC, FBC Media (UK), has gone into administration. “FBC, incorporated in 1998, was a vehicle for high-profile figures led by founder and chairman Alan Friedman.”

The Independent:

The BBC has owned up to a “nominal fee” programming scandal in which viewers of 15 editorial programmes were hoodwinked by “serious” conflicts of interest of programme makers and a failure to declare that documentaries had outside sponsors.

(more…)

BBC balance: 1 PR = 2 x FRS

October 1, 2010

The BBC carries a short article about the Royal Society’s rewritten “Short guide to the science of climate change”.

Professor Anthony Kelly, one of the 43 Fellows who called for the change, says he is reasonably satisfied with the new guidance. “It’s gone a long way to meeting our concerns,” he said. “The previous guidance was discouraging debate rather than encouraging it among knowledgeable people. The new guidance is clearer and a very much better document.”

Professor Kelly is one of two Fellows who are advisers to Lord Lawson’s Global Warming Policy Foundation, which says it wants to bring balance to a “seriously unbalanced, irrationally alarmist” debate about the impact of human activities on the Earth’s climate system.

Having named the GWPF the BBC feels it incumbent for the sake of balance to also mention the Grantham Research Institute on Climate Change and the Environment, But to do this they are forced to quote a certain Bob Ward who is the PR hack of the Grantham Institute.

But the BBC which is far from neutral in the climate disruption / change debate, reveals its governing mathematics when it implies that one public relations hack is sufficient to balance two Fellows of the Royal Society:

1 x PR = 2 x FRS


%d bloggers like this: